Semestertider

Hej bloggen! Så mycket har hänt senaste veckan att jag gjorde en liten videoblogg istället. Jag försökte ladda upp den flera gånger igår men det tog så lång tid att varje gång hann datorn att gå i viloläge eller så drog någon ut sladden och den dog (Jacob) och idag känns den helt orelevant. Men lite snabbt...

 

Förra veckan åkte vi till IKEA. Snabbaste spurten genom IKEA någonsin! Ed absolut hatar det och såg så stressad ut. Jag hann i alla fall plocka på mig några grejer och äta en dajmtårtbit. Jag köpte bland annat en anslagstavla så att jag inte tappar bort viktiga papper, stolsdynor, en stekpanna, en måttsats (så att jag kan baka svenska recept, här mäter de ju i oz, lb, pints, cups och pounds).

 

I fredags tog vi bilen söderut för att hälsa på Gill som är Frasers mamma, Eds bästa vän och Jacobs Gudfar. Ed är liksom vän med hela familjen och alla bröder. Hon bor i en liten pittoresk by mitt i ett naturreservat söder om Southhampton. Det var så otroligt vackert där! Överrallt sprang det omkring en massa vildhästar som bor i reservatet, fantastiskt. Hon har det rätt gött Gill efter några äktenskap till väldigt rika män. Hon är medlem i en tjusig "country clug" dit vi gick och badade i poolen. På kvällarna gick vi ut och åt, vi hade hur trevligt som helst!

 

Poolen!

 


Underbart

 


Ed och en tvilling plus en kusin

 


Ed och Gill

 



 


Gill har fem söner där Eds vän är äldst. Här är tre av dem.

 



 



 

I måndags gick vi på bio och skulle se Horrible Bosses men vi missade den och såg sista Harry Potter istället. Den var bra! Bättre än jag förväntat mig. Jacob var hoss Wioleta i några timmar och det gick hur bra som helst. Han busade med sin kompis och saknade inte mig ett dugg :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0